Efekty uczenia się
Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 21/2019 z dnia 29 marca 2019 r.
Załącznik Nr 2 do Zasad
OPIS ZAKŁADANYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ DLA KIERUNKU STUDIÓW
Wydział: Nauk Historycznych i Pedagogicznych Dyscyplina naukowa: nauki o sztuce (100%) Poziom kształcenia: studia I stopnia Poziom kwalifikacji: szósty Profil kształcenia: ogólnoakademicki |
||
Kod efektu uczenia się dla kierunku studiów Historia sztuki |
Efekty uczenia się dla kierunku studiów Historia sztuki Po ukończeniu studiów I stopnia na kierunku Historia sztuki absolwent uzyska efekty uczenia się w zakresie: |
Odniesienie do charakterystyk drugiego stopnia PRK* z uwzględnieniem efektów właściwych dla dyscypliny (kody) |
WIEDZA |
||
K_W01
|
Zna podstawową terminologię używaną w historii sztuki i zasady opisów i analiz dzieł sztuki z różnych dziedzin i epok w języku polskim i obcym (nowożytnym) |
P6S_WG P6S_WK |
K_W02 |
Zna różne rodzaje badań z zakresu historii sztuk i specyfikę stosowanych w nich metod |
P6S_WG |
K_W03 |
Ma uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę z historii sztuki od prehistorii do czasów obecnych |
P6S_WG |
K_W04 |
Zna podstawowe zagadnienia filozofii sztuki
|
P6S_WG |
K_W05 |
Ma podstawową wiedzę dotyczącą technik wykonywania dzieł sztuki różnych dziedzin (malarstwa, grafiki, rzeźby, architektury) |
P6S_WG |
K_W06 |
Zna komputerowe techniki dokumentacji dzieł sztuki dawnej i nowej |
P6S_WG |
K_W07 |
Zna zagadnienia specyfiki wizualnej dzieł sztuki, ich typologii, ikonografii i ikonologii
|
P6S_WG |
K_W08 |
Ma podstawową wiedzę dotyczącą dziedzin pomocniczych w uprawianiu historii sztuki (archeologii, archiwistyki, historii) |
P6S_WG |
K_W09 |
Zna zagadnienia organizacji muzeów, wystaw dzieł sztuki dawnej i nowej oraz ochrony zabytków. Zna uregulowania prawne dotyczące funkcjonowania organizacji kultury i instytucji chroniących zabytki. |
P6S_WK |
K_W10 |
Zna zagadnienia handlu dziełami sztuki dawnej i nowej, posiada orientację w polskim i zagranicznym rynku sztuki. Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i moralnych ograniczeń związanych z zawodem antykwariusza, właściciela galerii sztuki czy rzeczoznawcy w dziedzinie sztuki. |
P6S_WK |
K_W11 |
Zna metody badań z zakresu historii sztuki w terenie |
P6S_WG |
K_W12 |
Zna zasady pisania prac badawczych w oparciu o podstawowe metody historii sztuki |
P6S_WG |
K_W13 |
Zna język łaciński w zakresie pozwalającym na odczytywanie i tłumaczenie napisów i inskrypcji występujących w dziełach sztuki |
P6S_WG |
UMIEJĘTNOŚCI |
||
K_U01 |
Swobodnie posługuje się terminologią historii sztuki w języku polskim i obcym (nowożytnym), potrafi dokonać opisu i analizy dzieła sztuki |
P6S_UW P6S_UK |
K_U02 |
Potrafi stosować podstawowe metody badawcze właściwe dla specyficznych przedmiotów badań |
P6S_UW
|
K_U03 |
Potrafi posługiwać się nabytą wiedzą ogólną z zakresu historii sztuki wszystkich epok do charakteryzowania konkretnego dzieła sztuki |
P6S_UW
|
K_U04 |
Potrafi łączyć elementy wiedzy filozoficznej z analizami z zakresu historii sztuki. |
P6S_UW |
K_U05 |
Rozróżnia w praktyce techniki wykonania dzieł sztuki i zastosowane w nich materiały |
P6S_UW |
K_U06 |
Potrafi katalogować dzieła sztuki w powszechnie stosowanych modelach gromadzenia danych z zakresu sztuki dawnej i nowej. Potrafi wykorzystywać dostępne bazy danych z zakresu historii sztuki (zbiory muzealne, fotograficzne, zbiory źródeł pisanych, kolekcje, repozytoria internetowe). |
P6S_UW P6S_UK |
K_U07 |
Potrafi w przypadku podjęcia analizy dzieła sztuki wskazać na jego przynależność do określonego typu, odczytać temat dzieła i wskazać na pochodzenie danego tematu (również ze wskazaniem jego źródeł pozaartystycznych: ideowych, religijnych, politycznych, społecznych czy literackich) |
P6S_UW
|
K_U08 |
Potrafi wykorzystać do analizy dzieła sztuki informacje czerpane z prac i badań archeologicznych, źródeł archiwalnych i opracowań historycznych. |
P6S_UW P6S_UK
|
K_U09 |
Posiada umiejętności pozwalające na pracę w urzędzie konserwatora zabytków, muzeum, czy galerii sztuki. Potrafi przygotować scenariusz wystawy muzealnej lub pokazu dzieł sztuki współczesnej |
P6S_UW P6S_UO P6S_UU
|
K_U10 |
Potrafi funkcjonować na rynku sztuki jako rzeczoznawca, bądź ekspert. |
P6S_UW P6S_UU
|
K_U11 |
Swobodnie potrafi realizować badania dzieł sztuki w terenie |
P6S_UO
|
K_U12 |
Potrafi pisać prace badawcze w oparciu o podstawowe metody historii sztuki |
P6S_UW P6S_UK
|
K_U13 |
Odczytuje inskrypcje i napisy występujące w dziełach sztuki w języku łacińskim, potrafi wykorzystać źródła do historii sztuki wytworzone w językach obcych. |
P6S_UK
|
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
K_K01 |
Potrafi aktywnie uczestniczyć w działaniach społecznych związanych z zabytkami i życiem artystycznym |
P6S_KO |
K_K02 |
Potrafi działać w zespołach, organizować pracę zespołową, planować i przeprowadzać przedsięwzięcia z zakresu historii sztuki. |
P6S_KO |
K_K03 |
Dąży do gromadzenia i szerokiego upowszechniania informacji i dokumentacji dotyczących sztuki za pomocą nowych technik medialnych. Stara się współdziałać w tworzeniu bądź działaniu internetowych witryn, czasopism i publikacji dotyczących sztuki. |
P6S_KO |
K_K04 |
Obserwuje rynek sztuki i stara się o sformułowanie własnych opinii na temat podstawowych zagadnień związanych z handlem dziełami sztuki. |
P6S_KK P6S_KR |
K_K05 |
Dąży do własnego rozwoju naukowego przez wyjazdy na stypendia, staże i praktyki zagraniczne. Sprawnie wykorzystuje dostępne w tym względzie możliwości. |
P6S_KK
|
Objaśnienie symboli:
PRK – Polska Rama Kwalifikacji
P6S _WG – kod składnika opisu kwalifikacji dla poziomu 6 w charakterystykach drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji
K_W - kierunkowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy
K_U - kierunkowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności
K_K - kierunkowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych
01, 02, 03 i kolejne – kolejny numer kierunkowego efektu uczenia się
Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 21/2019 z dnia 29 marca 2019 r.
Załącznik Nr 2 do Zasad
OPIS ZAKŁADANYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ DLA KIERUNKU STUDIÓW
Wydział: Nauk Historycznych i Pedagogicznych Dyscyplina naukowa: nauki o sztuce (100%) Poziom kształcenia: studia II stopnia Poziom kwalifikacji: 7 Profil kształcenia: ogólnoakademicki |
||
Kod efektu uczenia się dla kierunku studiów Historia sztuki |
Efekty uczenia się dla kierunku studiów Historia sztuki Po ukończeniu studiów II stopnia na kierunku Historia sztuki absolwent uzyska efekty uczenia się w zakresie: |
Odniesienie do charakterystyk drugiego stopnia PRK* z uwzględnieniem efektów właściwych dla dyscypliny (kody) |
WIEDZA |
||
K_W01
|
Posiada orientację w zmianach pojęć i kategorii z zakresu historii sztuki oraz wiedzę o nowych pojęciach stosowanych w charakterystyce dzieł sztuki (w tym szczególnie sztuki współczesnej) w języku polskim i obcym (nowożytnym). |
P7S_WG
|
K_W02 |
Zna wszystkie metody badawcze z zakresu historii sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowanych w ostatnim ćwierćwieczu XX w. i na początku XXI w. |
P7S_WG
|
K_W03 |
Ma uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę dotyczącą teorii artystycznych od starożytności po czasy współczesne. |
P7S_WG |
K_W04 |
Ma podstawową wiedzę dotyczącą problematyki konserwatorstwa i rewitalizacji zabytków |
P7S_WG
|
K_W05 |
Zna zasady sporządzania dokumentacji dzieł sztuki o charakterze urzędowym |
P7S_WG |
K_W06 |
Zna zagadnienia dotyczące organizacji muzeów i urzędów konserwatorskich. Znaregulacje prawne dotyczące funkcjonowania tych instytucji |
P7S_WK
|
K_W07 |
Zna zaawansowane metody komputerowego katalogowania dzieł sztuki oraz prezentacji sztuki dzieł sztuki dawnej i nowej z użyciem mediów takich jak film telewizyjny, muzealna baza danych, bazy fotograficzne, czasopisma internetowe, bazy danych dotyczących poszczególnych dziedzin sztuki dawnej i nowej |
P7S_WG |
K_W08 |
Zna monograficzne ujęcia dzieła sztuki w szerokim kontekście, również pozaartystycznym
|
P7S_WG |
K_W09 |
Zna zasady pisania prac badawczych o charakterze syntetycznym w oparciu o szerokie spektrum metod historii sztuki |
P7S_WG |
UMIEJĘTNOŚCI |
||
K_U01 |
Potrafi korzystać ze źródeł i literatury z zakresu historii sztuki z różnych epok. Umie zastosować nowoczesną terminologię historyczno-artystyczną, zwłaszcza w analizie dzieła sztuki współczesnej |
P7S_UW P7S_UK P7S_UU
|
K_U02 |
Potrafi stosować zaawansowane metodybadawcze właściwe dla specyficznych przedmiotów badań historii sztuki |
P7S_UW
|
K_U03 |
Potrafi odnieść teorie artystyczne do badanych dzieł sztuki |
P7S_UW
|
K_U04 |
Umie sporządzić ekspertyzę w zakresie konserwatorstwa i rewitalizacji dzieł sztuki |
P7S_UW |
K_U05 |
Potrafi sporządzić dokumentację dzieł sztuki o charakterze urzędowym |
P7S_UW
|
K_U06 |
Potrafi stworzyć koncepcję wystawy muzealnej lub pokazu dzieł sztuki współczesnej |
P7S_UW P7S_UO |
K_U07 |
Potrafi katalogować dzieła sztuki w zaawansowanych modelach gromadzenia danych z zakresu sztuki dawnej i nowej. |
P7S_UW |
K_U08 |
Potrafi sporządzić monograficzne ujęcie dzieła sztuki w szerokim kontekście, również pozaartystycznym
|
P7S_UW P7S_UK |
K_U09 |
Potrafi napisać pracę badawczą o charakterze syntetycznym w oparciu o szerokie spektrum metod historii sztuki |
P7S_UW P7S_UK
|
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
K_K01 |
Kieruje działaniami społecznymi związanymi z promocją zabytków i życiem artystycznym |
P7S_KO |
K_K02 |
Włącza się w profesjonalny sposób w akcje ochrony zabytków i dzieł sztuki współczesnej |
P7S_KO |
K_K03 |
Współpracuje przy wystawach dzieł sztuki |
P7S_KO |
K_K04 |
Podejmuje próby organizacji studenckich sesji naukowych, czasopism, publikacji i wystaw sztuki. |
P7S_KO |
K_K05 |
Podejmuje próby współpracy z istniejącymi instytucjami kultury na zasadzie wolontariatu. |
P7S_KR |
K_K06 |
Dąży do własnego rozwoju naukowego przez wyjazdy na stypendia, staże i praktyki zagraniczne. Sprawnie wykorzystuje dostępne w tym względzie możliwości. |
P7S_KK |
Objaśnienie symboli:
PRK – Polska Rama Kwalifikacji
P7S _WG – kod składnika opisu kwalifikacji dla poziomu 7 w charakterystykach drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji
K_W - kierunkowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy
K_U - kierunkowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności
K_K - kierunkowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych
01, 02, 03 i kolejne – kolejny numer kierunkowego efektu uczenia się
Załącznik Nr 4
do Zasad
Matryca efektów uczenia się, form ich realizacji oraz metod weryfikacji
Historia sztuki Studia I stopnia |
|
|
|
||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu
|
Wpr. do hist. sztuki |
Hist. sztuki starożytnej |
Hist. sztuki wczesnochrze-ścijańskiej
|
Hist. sztuki średniow. powszechnej |
Historia sztuki średniow. w Polsce |
Hist. sztuki nwż. powsz. renesans
|
|
Hist. sztuki nwż. powsz.barok
|
Hist. sztuki nwż. W Polsce barok |
Hist. sztuki nowocz.- mal. i rzeźba |
Hist. sztuki nowocz. – architektura
|
Hist. Sztuki XX i XXI w. mal. rzeźba |
Hist. Sztuki XX i XXI w.- architektura
|
Historia filozofii |
Teoria i metodologia nauk o sztuce |
Ikonografia i ikonologia |
Techniki sztuk plastycznych |
Nauki pomocnicze hist. sztuki |
Muzealnictwo i ochrona zabytków |
Suma punktów ECTS |
|||
dyscyplina/punkty ECTS* nauki o sztuce |
16 |
7 |
4 |
11 |
10 |
5 |
4 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
6 |
8 |
3 |
2 |
6 |
+ |
|||
zakładane efekty uczenia się wiedza |
|
||||||||||||||||||||||
K_W01 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|||
K_W02 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
|
x |
|
|
|||
K_W03 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_W04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|||
K_W05 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
x |
x |
x |
|
|||
K_W06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_W07 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|||
K_W08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|||
K_W09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|||
K_W10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_W11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_W12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_W13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
umiejętności |
|
||||||||||||||||||||||
K_U01 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|||
K_U02 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
|
x |
|
|
|||
K_U03 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_U04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|||
K_U05 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
x |
|
x |
|
|||
K_U06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_U07 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_U08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|||
K_U09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|||
K_U10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_U11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_U12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_U13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
kompetencje społeczne |
|
||||||||||||||||||||||
K_K01 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|||
K_K02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_K03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
K_K04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|||
K_K05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|||
formy realizacji |
wykład |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
||
ćwiczenia |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|||
seminarium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
konwersatorium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
laboratorium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
praktyka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
warsztaty |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
metody weryfikacji |
egzamin |
x |
x |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
||
projekt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
praca pisemna |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
x |
x |
x |
X |
|
|||
wypowiedź ustna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|||
raport |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*wypełnia się dla kierunku studiów przyporządkowanego do więcej niż jednej dyscypliny
Historia sztuki Studia I stopnia |
zajęcia lub moduły zajęć |
||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu |
Rynek dzieł sztuki |
Cyfr. techniki komunikacji I inf. W hum. |
Komputerowe techniki dok. zabytków |
Prosemiin. I |
Prosemin. II |
Prosemin. III |
Prosemin. IV |
Seminarium licencjackie |
Seminarium pomocnicze |
Fakultet I |
Fakultet II |
Fakultet III |
Fakultet IV |
Objazd I |
Objazd II |
Objazd III |
Obóz inwentaryzatorski |
Lektorat języka łacińskiego |
Lektorat języka obcego nwż. B2 II |
Wychowanie fizyczne |
Suma punktów ECTS |
|
|
dyscyplina/punkty ECTS* nauki o sztuce |
2 |
1 |
2 |
4 |
4 |
2 |
2 |
10 |
10 |
2 |
2 |
4 |
4 |
3 |
1 |
2 |
1 |
5 |
12 |
0 |
180 |
|
|
zakładane efekty uczenia się
wiedza |
|||||||||||||||||||||||
K_W01 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
x |
|
|
||
K_W02 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W05 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W06 |
|
x |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W10 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
||
K_W12 |
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_W13 |
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
||
umiejętności |
|||||||||||||||||||||||
K_U01 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
x |
|
|
||
K_U02 |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U05 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U06 |
|
x |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U10 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
||
K_U12 |
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_U13 |
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
||
kompetencje społeczne |
|||||||||||||||||||||||
K_K01 |
|
x |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_K02 |
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
||
K_K03 |
|
x |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_K04 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
K_K05 |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
formy realizacji |
wykład |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ćwiczenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
||
seminarium |
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
konwersatorium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
laboratorium |
|
x |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
praktyka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
warsztaty |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
metody weryfikacji |
egzamin |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
|
|
|
projekt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
praca pisemna |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
||
wypowiedź ustna |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
||
raport |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
inne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
*wypełnia się dla kierunku studiów przyporządkowanego do więcej niż jednej dyscypliny
Matryca efektów uczenia się, form ich realizacji oraz metod weryfikacji
Historia sztuki - studia II stopnia - (kierunku studiów) |
|
||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu
|
Metodologia historii sztuki i badań nad sztuką |
Dzieje myśli o sztuce |
Muzealnictwo |
Fakultet 1 |
Fakultet 2 |
Fakultet 3 |
Fakultet 4 |
Wykład monograficzny 1 |
Wykład monograficzny2 |
Wykład monograficzny3 |
Wykład monograficzny4 |
Wykład monograficzny5 |
Wykład monograficzny 6 |
Warsztat badawczy historyka sztuki |
Seminarium magisterskie |
Praktyka |
j. obcy nowoż. Poziom B2+ |
Suma punktów ECTS |
|
dyscyplina/punkty ECTS* nauki o sztuce |
20 |
10 |
7 |
4 |
4 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
9 |
44 |
1 |
4 |
120 |
|
zakładane efekty uczenia się wiedza |
|
||||||||||||||||||
K_W01 |
x |
x |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|
|
K_W02 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_W03 |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_W04 |
|
|
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_W05 |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_W06 |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_W07 |
|
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_W08 |
|
|
|
x |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
K_W09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
umiejętności |
|
||||||||||||||||||
K_U01 |
x |
x |
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|
|
K_U02 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_U03 |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_U04 |
|
|
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
K_U05 |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_U06 |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_U07 |
|
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_U08 |
|
|
|
x |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
|
|
K_U09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
kompetencje społeczne |
|
||||||||||||||||||
K_K01 |
|
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_K02 |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
K_K03 |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_K04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
K_K05 |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
K_K06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
formy realizacji |
wykład |
x |
x |
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
ćwiczenia |
|
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
x |
|
|
seminarium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
konwersatorium |
|
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
laboratorium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
praktyka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
warsztaty |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
metody weryfikacji |
egzamin |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
projekt |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
praca pisemna |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
wypowiedź ustna |
x |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
raport |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*wypełnia się dla kierunku studiów przyporządkowanego do więcej niż jednej dyscypliny
*wypełnia się dla kierunku studiów przyporządkowanego do więcej niż jednej dyscypliny